Hledání
Archiv

Pravidla pro Alchymistu

Necron jakožto tvůrce hry Awain mě požádal, zda bych nevyvěsil návrh jeho pravidel pro hraní alchymisty. Byl by rád aby se k nim vyjádřila široká veřejnost.

Alchymista

Alchymista je docela hezké povolání, ale špatně se na něj vymýšlejí pravidla. Hlavní problémy jsou tři:

Jak vyrábět lektvary?

První alchymista, ještě kdysi před první Pravdou, měl u každého lektvaru napsáno, z čeho se musí vyrobit - jedna špetka (špetka je něco jako alchymistický ekvivalent magu) dračí krve, 3 špetky netopýřích jater atd. A když našel hráč netopýra, tak z něj vydestiloval určitý počet magů označených jako netopýří játra atd. Každá surovina měla vlastní složení, takže alchymista musel tahat patnáct i více flakónků s různými látkami. Existovala možnost substituce - i když jsem nenašel potřebnou bytost, tak jsem mohl daný materiál získat z jiného.

Pak se to zjednodušilo tak, že ingredience byly rozděleny do typů, které měly stejné reálné složení a stejné účinky. Takže na lektvar byla potřeba jedna špetka typu B, 2 špetky typu J atd. A oko z beholdera byl stejný typ jako extrakt z hypotalamu ďábla. Alchymista mohl nosit jen tak osm, devět flakónků s různými typy. Stále byl ale problém, že když nepotkal potřebnou nestvůru, kterou měl v seznamu, tak magy nenašel. Přirozeně existovala pravidla, aby vždycky aspoň něco za chod získal, ale stejně.

Teď je ještě několik možností:

  1. Vázat typ ingredience na fáborkovou identifikaci. Tedy pokud potkám někoho se zeleným a dvěma modrými, tak dostanu špetku zeleného typu (nebo jiného, ale pevně stanoveného) a dvě špetky modrého. To by se vynásobilo velikostí - z draka toho vydestiluji víc, než ze srnky. Ztrácí to ale trochu kouzlo. A ne-velké mocné nestvůry (jako upír, vlkodlak atd.) už nebudou tak výnosné. Naopak velké nudné nestvůry (kráva, slon atd.) budou příliš dobrým zdrojem.
  2. Radost vymyslel, že by lektvary nebyly složeny z jednotlivých ingrediencí, ale z čisté magenergie (podobně jako artefakty), jen by se přidala vždy jedna špetka nějaké ingredience. Tedy lektvar válečného šílenství by měl složení: 3 špetky neoznačené, 1 špetka typu R (nebo přímo rozrazilu lebečníku).
  3. Bylo by možné úplně to zjednodušit, říct, že lektvar stojí jen x špetek a dost. To, že je lektvar složen z kočičích jater a netopýřího trusu by se nechalo na roleplayingu alchymisty. Každý lektvar by mohl mít předepsané složení, aby to nebyla jen voda.

Jaké lektvary vyrábět?

To je problém. Jak definovat lektvar? Co všechno může umět? Teoreticky všechna podpůrná a léčivá kouzla. Je to ale pak jen kopie.

V minulé verzi pravidel byla popsána logika jednotlivých typů - existovaly typy lišící se dle sféry působení (boj, čas, jed, magie, léčení, droga) a podle typu působení (negace/zeslabení, posílení, přitahování, odpor/obrana). A z kombinace typů šlo usoudit, co bude lektvar umět. Tedy boj + posílení zlepšil postavu v boji, jed + negace zrušil jed atd. Tím šlo jasně určit, co lektvary mohou umět a co ne. Ovšem sféry by se mohly libovolně rozšířit - třeba o smrt, prostor atd. Tím bychom dostali opět kompletní systém léčivých a podpůrných kouzel.

Jak získávat magenergii?

Klasická je destilace, se kterou počítají všechny výše zmíněné body. Má ale mnoho problémů: alchymista může získat příliš málo magů, může získat příliš mnoho magů a je s tím spoustu počítání. První problém se částečně řešil tak, že byl stanoven určitý minimální počet za chod, který alchymista v každém případě dostane.

Druhý zas mechanismem určujícím horní limit počtu vyrobených předmětů (jde za chod vyrobit jen předměty za X špetek). To ovšem zase zesložiťuje počítání.

Další možnosti by byla, že alchymista získá za chod určitý přesný počet špetek. Získává je sice destilací, ale jestli během chodu potká draka, upíra nebo za celý chod jen krávu, tak se to nijak neliší. V podstatě je tedy ekvivalentem kouzelníka - jen nezískává magy meditací, ale špetky destilací (kterou by patrně prováděl na konci chodu stejně jako kouzelník soustředění).

Ještě by byla možnost alchymistu úplně zrušit a dát ke kouzelníkovi dovednost výroba lektvarů - možná spíš udělat nějakou novou specializaci. Mohl by přirozeně vyrábět lektvary odpovídající kouzlům, které zná.
Magické předměty by se zrušily, nebo by se vymyslelo vyšší povolání.

Necron

Aktuality | datum28.12.04 | 6231x | Poslat e-mailem

Diskuze:Pravidla pro Alchymistu

Články na podobné téma

Awainské drobnosti (vyšlo 01.02.05)
Awainské drobnosti (vyšlo 01.02.05)
Složitost pravidel (vyšlo 06.01.05)
Složitost pravidel (vyšlo 06.01.05)
Komerčnost pravidel (vyšlo 19.01.05)
... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu