Hledání
Archiv

Složitost pravidel

Kdo hrál Awain, musel si všimnout, že pravidla nejsou úplně jednoduchá. Sice si myslím, že dostatečně komplexní, že se stačí naučit pár obecných mechanizmů a je to, ale rozhodně je to nejsložitější hra tohoto typu co znám.

Jak pravidla zjednodušit? Rozhodně bych je nechtěl zjednodušit nějak razantně, ale trochu by to snad šlo. Napadá mě několik možností:

1) Zmenšit počet veřejných kouzel. Momentálně je jich deset. Od Letohradského Awainu se dost zjednodušila některá zaklínadla, ale stejně. Ovšem která zaklínadla vyřadit? A nakolik to pak bude negativní při hře, když se bude muset vysvětlovat.

Momentálně jsou tam kouzla: Fora Us Valanas (zruší podpůrná kouzla), Géndý (cíl musí jít k sesilateli), Huaka (cíl musí padnout na zem, líták spadne), Churuš Rukar (nesmí používat jednu ruku), Krútán Thelá (svíjí se v bolestech), Púná (padne na zem a spí), Ris Arma (rozžhaví se zbraň), Tesladar (ztratí život), Xapan (ustoupí metr dozadu a ztratí stínový život), Yamakan (přikován jednou nohou k zemi).

2) Omezit počet podpůrných kouzel, které postava může mít na sobě. Třeba na tři. Ale nepůjde tak hezky kombit. A navíc dovolit jen dvě je dost málo a ty tři už jsou dost složité.

3) Dát pravidla pro imaginární svět jen do pravidel pro vůdce. Tedy normální hráči by je nemuseli číst a kdyby něco potkali (koridor, zbraň z jablonitu…), tak jim to vůdce vysvětlí. Některé věci (jako pravidla pro létání) by ale zůstat musely. Základní pravidla by tak měly o cca čtyři strany méně.

4) Snížit rychlost růstu magů a životů. Daleko lépe se počítá, když mám maximum sedm magů než dvanáct.

5) Ještě více snížit maximální zranění. Momentálně může středně velká bytost každou ranou zraňovat maximálně za tři životy. Mohly by to být jen dva životy. Jednorázové zranění omezeno není, reálně může dosáhnout hodnoty pěti (když se zkombí úplně všechno). To by šlo také snížit. Opět - menší čísla znamenají lehčí počítání.

6) Rozdělit magy na magy, něco jako "dvojmagy" a "trojmagy". Za dvojmagy by se sesílaly kouzla, co stojí nyní 2 magy a za trojmagy zaklínadla se současnou cenou 3 magy. Kouzelník by si sice musel pamatovat, že má tři magy, dva dvojmagy a jeden trojmag, ale zase by se lépe pamatovalo, kolik mu čeho zbývá. Já když mám více jak šest magů a neříkám nahlas o kolik jsem jakým kouzlem přišel, tak si nedokážu zapamatovat, kolik jich vlastně mám.

7) Zrušit vtip. Poměrně razantní krok, ale třeba by to šlo. Nestvůry by místo něj měly schopnosti, jaké má proti kouzlům válečník či zloděj. Zrušily by se úrovně kouzel, kouzelník by mohl mít dvakrát třikrát méně magů…

Necron

Aktuality | datum06.01.05 | 5764x | Poslat e-mailem

Diskuze:Složitost pravidel

Články na podobné téma

Awainské drobnosti (vyšlo 01.02.05)
Awainské drobnosti (vyšlo 01.02.05)
Pravidla pro Alchymistu (vyšlo 28.12.04)
Pravidla pro Alchymistu (vyšlo 28.12.04)
Komerčnost pravidel (vyšlo 19.01.05)
... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu