Hledání
Archiv

Awainské drobnosti

Tentokrát již naprosto nudné dotazy týkající se nejrůznějších věcí, především terminologie a zaklínadel.

Drobné problémy

Psionika a stínové zranění

Momentálně funguje psionika tak, že kouzelník ztratí magy, bude mít více životů a kouzlí za stínové životy místo za magy. Stínové životy se doplní po konci každého souboje. Takže psionik nikdy nebude moc kouzlit, protože riskuje omráčení, ale zato v každém souboji se mu vyplatí jedno dvě kouzla seslat.

Ovšem je zde jeden problém. Psionik musí mít zakázáno sesílat léčivá kouzla. Jinak by totiž mezi setkáními zdarma vyléčil celou družinu. Vysvětluje se to tím, že léčivá kouzla jsou v podstatě trvalá, takže jsou příliš těžká na seslání. Ale...

Nabízejí se dvě řešení. Buď by se stínové životy doplňovaly až na konci chodu. To by ovšem ztratilo dost ze svého kouzla. Přístup psionika a klasického kouzelníka by byl téměř stejný. Navíc by se musela psionika ještě nějak zvýhodnit.

Další možností je dát psioniku jen k psychické magii. Mělo by to určitou logiku – psionici jsou zpravidla považování za telepaty a vůbec mistry psychiky. Ale ostatní školy by o to byly ochuzeny...

Živly

Různé látky jako oheň nebo jed zraňují za jeden život. Toto zranění se nehlásí jako BUM, ale používá se přímo označení daného živlu (OHEŇ, KYSELINA). Tyto látky jsou: elektřina, jed, kyselina, mráz a oheň. Otázka zní jak je pojmenovat? Zatím se používá označení živly, ale to není příliš výstižné.

Navíc tři z výše uvedených látek – elektřina, mráz a oheň – jsou jakousi podskupinou. Třeba materiální magie dokáže sesílat kouzla buď ohnivá, mrazivá nebo elektrická. Tyto tři "živly" by tedy také chtěly vlastní označení.

Zaklínadla

Některá Awainská zaklínadla jsou opravdu hrozná. Napadají vás lepší?

Álvé Ventá (Vitální síla)

Nezní špatně, ale je příliš podobné Áhván Thelá. Zaklínadlo musí znít elfsky.

Demais Resista (Magická odolnost)

Připomíná damage reduction z D20. Opravdu nezapamatovatelné.

Palanqu (Ozvěna)

Gawainské kouzlo Lómelom. To zní opravdu pìknì, oproti tomu Palanqu je nezapamatovatelné a tìžko vyslovitelné. Pochopitelnì zaklínadlo musí znít maysky.

Toto kouzlo je problematické i efektem. Vzhledem k tomu, že pùsobí na všechny bytosti v dosahu tak má spíš charakter místního kouzla. Ale kdyby se Ozvìna pøedìlala na místní kouzlo, tak proti ní nebude fungovat vtip. Vadilo by to? A bylo by to místní kouzlo s okamžitým trváním, to taky není úplnì dobré.

Tlaxan Petal (Magický zrak)

Taky nic moc...

Kombinovaná vyšší povolání

Existují kromě normálních vyšších povolání i kombinovaná. Mají vždy schopnosti obou, ale dráž a kromě toho jednu unikátní schopnost. Některá jejich jména však nejsou příliš povedená. Ty zde předkládám.
Názvy ostatních jsou: Avatar, Čaroděs, Čarostroj, Černokněžník, Černý rytíř, Démonolog, Dračí šaman, Fanatik, Inkvizitor, Lovec démonů, Mechatron, Nekrodruid, Nekrotechnolog, Ničitel, Pán živlů, Prelát, Prokletý běs, Přízrak, Pyromat, Robodruid, Temný pán, Vymítač, Zemětřas.

Borg (Čarokrut/Technomant)
Kyrysník (Technomant/Paladin)
Lesní mág (Druid/Mág)
Prelát (Mág/Paladin)
Strážce hvozdu (Druid/Paladin)
Strážce sfér (Druid/Elementalista)
Zuřivý mág (Berserk/Mág)

Necron

Aktuality | datum01.02.05 | 7350x | Poslat e-mailem

Diskuze:Awainské drobnosti

Články na podobné téma

Složitost pravidel (vyšlo 06.01.05)
Složitost pravidel (vyšlo 06.01.05)
Pravidla pro Alchymistu (vyšlo 28.12.04)
Pravidla pro Alchymistu (vyšlo 28.12.04)
Komerčnost pravidel (vyšlo 19.01.05)
... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu