Diskuse
Hledání

Nepřihlášený uživatel

Diskuze:Pravidla pro Alchymistu 

Jméno: e-mail:
Nadpis příspěvku:
Vlastní text:Používat HTML?


Re: Lami (Necron, 09.01.05 12:13)

Hrál jsem podle tvých pravidel na Berušce. Byla pěkná, ale tady to je úplně jiný případ: a)pravidla jsou dělaná primárně pro tažení, b) snažím se je dělat naprosto "blbuvzdorná" - tedy aby podle nich moh hrát teoreticky každý (cílem je aby mohla vyjít komerčně, což zatím vypadá poměrně nadějně). Při tažení nebudou mít hráči čas hledat v knihovnách. Hrál jsem alchymistu na tažení a fakt mi přišlo těžký pořád se hrabat v pravidlech a něco zjišťovat, když to pak ještě musím uklohnit. Radši bych opravdu viděl pravidla co nejjednodušší a pokud možno většinu věcí řešit roleplayingem (přímý postup výroby, způsob destilace atd.).
Alchymista neumí jenom vyrábět lektvary - to umí jedna jeho specializace. Druhá dokáže vyrábět magické předměty, u kterých není s pravidly problém. Navíc každý alchymista dokáže transmutovat kovy a má ještě několik užitečných dovedností.
To získávání surovin podle fáborků se mi taky nelíbí. Asi to dopadne tak jak říkal Radost - alchymista bude omezen pouze tím, kolik toho za chod bude moci vyrobit a magů bude mít jakoby vždycky dost. Chtělo by to ale aby musel získávat i přesné suroviny - upíří zuby, dračí krev atd. Ale když je sežene, tak to bude spíš nějaký bonus. Pokud je nenajde, tak je jednoduše vysubstituuje. Ale ten mechanizmuz získávání mi pořád není jasný. Nechat dlouhatánský seznam nestvůr a co se z nich dá získat?
Definování lektvaru bych viděl jako prioritu. Asi to nemá význam pro většinu lidí, ale já jsem strašnej systematik :) Všechny povolání a školy magie mám taky přísně definovaný.
Omezení počtu lektvarů (a artefaktů), které může alchymista za chod vyrobit je nutnost. Dokud jsem to nezavedl, tak se děly strašný věci. Hlavně na světech. Třeba můj bratr běhal na Pravdě s magickým mečem, botami, zbrojí, hůlkou, amuletem, štítem a tunou lektvarů a dokázal vyřídit úplně všechno :)
Ty klíčové suroviny, to by asi mohla být právě ta jediná věc, kterou musí alchymista opravdu získávat. Že běžných má jakoby dostatek (a jejich získávání předvádí roleplayingem), ale klíčové musí hledat. Když neneajde, tak nějaký postih.
V podstatě moje první pravidla na alchymistu byla okopírovaná tvoje pravidla :) Sice jiné ingredience a navíc výroba artefaktů, ale systém stejný. Jestli bys mi je moh poslat, byl bych rád.

Reakce na clanek (Lami, 08.01.05 17:23)

Jeste doplnim co se mi libi a nelibi na pravidlech popisovanych v clanku:

Typ ingredience na faborkovou identifikaci: Otazka spis zni takto: ma alchymista vedet, kolik a jakych surovin ziska kdyz podrizne tuhle potvoru? Pokud ano, nebylo by lepsi, aby to opravdu vedel, ne aby si to "precetl" z faborku? At se trochu snazi hledat v knihovne nebo tak nejak.

Velke zjednodusovani se mi moc nelibi, ztraci to kouzlo. Varianta 2 by Radost mi prijde jeste pouzitelna.

Myslenka definovani lektvaru se mi libi, ale bude to dost slozite...

Omezeni poctu lektvaru: to je skutecny problem, obzvlast pokud se nechaji druzinky obchodovat mezi sebou a alchyista ma nejake moznosti nakupu surovin. Pak ma alchymista spousty prachu atd.
Suroviny by mely mit nejakou dostupnost. Nektere by byly dostupne bezne (ty by alchymista prakticky dostaval), ale nedostatkem tech "lepsich" (nebo obecne nekolika klicovych) se da efektivne omezit, co muze a co nemuze. Muze mit tunu nekolika surovin, ale bez posledni chybejici lektvar neudela. Tohle je bolestne odladeno na nekolika hrach :-)

Muj pohled a pravidla na Berusce (Lami, 08.01.05 17:12)

From my point of view - delal jsem alchymisticka pravidla pro Berusku, takze to vlastne bude jejich popis.

- Suroviny byly vzdy pojmenovane, nebylo jich extremne moc (presne 12), alchymista dopredu znal vsechny. Pocet se da vzdy omezit nejake se proskrtaji. Obecne mela kazda surovina nejakou charakteristiku a podle toho pasovala do lektvaru, ale to uz je jen detail. Suroviny byly "na pocet", tzn. 1x "hvezdny prach". Bud jsem je vyrabel uz nadavkovane (alchymista dostal 10 miniaturnich pytlicku), nebo u kapalnych to dostal odmerene a musel si napsat, ze jich ma treba 5. Nebylo mozne pouzivat "pulky".

- lektvary mely dane slozeni, nektere bylo mozne delat v ruznych silach. Byla hlavni surovina, pak nejake dalsi (rikal jsem jim "katalyzatory"), a nakonec "zesilujuci cinitele", podle jejichz poctu se urcila sila lektvaru. Napr. nejjednodussi lektvar byl ze 2 surovin - hlavni + zesilujici a mel silu 1 (napr. lecit 1 zivot). Kdyz se zesilujici surovina dala 3x, mel silu 3 (3 zivoty). Pouze priklad, cisla zalezi na zbytku pravidel, da se tu udelat hooodne chyb!!!

- Alchymista jako postava mel umet prakticky totez co vsechny magicka povolani, ale s nizsi efektivitou. Mohla byt druzinka samych valecniku + alchymista, ktery resil nektere kouzelnicke a lecitelske veci.

- vedlejsi efekty jsem nemel, ale JSOU POTREBA! Zazil jsem je u pravidel by Min (tvrdi ze to jsou moje modifikovane, ale jsou uplne jine) a vse bylo MNOHEM zajimavejsi. Jednak existovaly i spise roleplaiyngove efekty (opilost, paranoia), ale mohou byt lektvary typu "sila+1 (kladny), ale -1 zivot (zaporny)". Mezi dalsi negativni efekty muze patrit neschopnost kouzlit, unava po skonceni lektvaru atd. Lektvary by opravdu nemely byt "kristalove ciste". Negativni efekt byl take popsan u lektvaru.

- dalsi schopnosti: alchymista mel krome lektvaru nejake dalsi veci, u nas to byly vybusniny (bud pocet "na den", nebo se jakoby michaji = zerou suroviny).

Dokumenty jeste mam, muzu poslat mailem (Word)

Re: Pravidla (Necron, 08.01.05 12:54)

Já potřebuju, aby alchymista věděl všechno - na tom tažení to jinak nejde. Navíc by se tím porušil systém pravidel. Uznávám, že ten tvůj alchymista je daleko hezčí a musí při tom být spousta srandy, ale fakt jde použít jen na svět, kde je na to spoustu času a pořád při ruce mistr.

Re: Pravidla (Necron, 08.01.05 12:50)

Znovu jsem si je přečet :)Tenhle způsob je použitelný pouze pro svět. Já dělám pravidla primárně pro tažení. Je potřeba aby byly fakt co nejjednodušší. Myšlenka negativních efektů které nějak vyjdou - jako u tebe špatnou vyvážeností živlů je pěkná, ale při tažení by to nikdo neměl čas počítat. Stejně tak jako určovat polarisaci, durabilitu atd. Navíc ty negativní efekty jde projevit pouze roleplayingem.
Spíš bych to viděl jako seznam pozitivních efektů a seznam negativních efektů. Alch by to zkombil a udělal z toho lektvar. Negativní by byly kvůli snížení ceny a byly by to věci jako závislost, bolest (Krútán), ztráta života, neschopnost tenhle chod spát... A pozitivní efekty jako uzdravení z nemoci, odolnost proti bolesti, posílení svalů, vidění v noci... Asi by bylo potřeba popsat jaké pozitivní a negativní efekty jde slučovat. Vlastně i jaké pozitivní efekty dohromady.
A určitě bych chtěl, aby se lektvary míchaly, měly jasně danou chuď a barvu, ale počet magů které mám by přeci jenom udávaly fáborky. Když mám 5 dl kyseliny ascorbové a vím, že na lektvar potřebuju 1 dl, to se fakt špatně měří. Pochopitelně všechny výpočty by probíhaly ve dvanáctkové soustavě :)
Co si myslíte o tomhle systému? Jestli jo, tak by jste mohli napsat jaké pozitivní a negativní efekty by byly možné.

Pravidla (Mikuláš, 07.01.05 19:53)

Houhou, koukni se znova do mých pravidel :) Pravda, omezení na jeden lektvar jsem neměl, vedlejší účinky ovšem ano, a co s nimi bylo legrace...
Biologičnot je tam podchycená dost důkladně, přesně ty podpůrné efekty - křídla si nechat narůst nemůžeš, vyléčit uhry není problém :)
Jediná komplikace je se složitostí, ale věřím, že někdo soudný by to zvládl proškrtat. Na světě, kde je alchymistický mistr, to bylo hratelné - hráč ví jenom to, co mu řekneš a to, co si vyexperimentuje, akurát mu musíš každý lektvar překontrolovat a opatřit průvodkou. Na tažení by byl problém, alchymista by musel buď vědět všechno (to je nuda), nebo mít někoho pořád za hýžděmi. Šlo by to řešit tak, že by na nějaké lektvary dostal recepty, občas by se mu utrousila informace a kdyby si dal něco dohromady, musel by s vyzkoušením počkat, dokud by neměl k ruce zodpovědného organisátora (asi konec chodu).

Re: Radost (Necron, 07.01.05 11:03)

Že by to bylo takový kombení, něco jak v DrD+ theurg... To by mohlo jít. Hlavně by se to fakt lišilo od kouzelníka. Ale stejně bych se bál tý složitosti.

(Radost, 06.01.05 16:00)

to s tím jedním lektvarem by bylo docela dobrý - alchymista by neměl deset patnáct druhů lektvarů, který by různě kombil, a patnáct dvacet lahviček, ale jen "lektvarové efekty" - )které by se učil za vrchy a mohl je "míchat" do jednoho lektvaru ) - z nichž některý by se třeba mohly vázat na nějaký suroviny (ty nejmocnější) a třeba na negativním efektu by se dalo ušetřit nějaký magy nebo i suroviny
lektvar dračího dechu by se dal namíchat i bez dračích plic, ale musel by mít třeba tři střední negativní efekty nebo jeden silný, a kdyby měl navíc umět dávat odolnost na oheň a být nerušitelný fora us valanas tak by stál ještě víc apod. atd.
lektvary by alchymista míchal jen při spánku, takže by měl čas to přesně spočítat, a pak by jen rozdal lahvičky s průvodkami

Re: Biologie (Necron, 06.01.05 12:33)

To je dobra myslenka, ze by to bylo komplexnejsi (treba by mohly mit lektvary pozitivni a zaroven i negativni efekt). Aby to bylo jednodussi, tak by se mohlo rict, ze kazdy muze mit vypity jen jeden dlouhodoby lektvar (vic proste jeho organizmus nestravi) a alchymista by moh mit schopnost, ze muze vypit dva...
A mohla by to byt v podstate prirodni magie, ale posilena o tu chemii - ne promena neceho (jako treba kridla), ale spis modifikace (akcelerace metabolismu, posileni cinnosti svalu...). Ale stejne mi to porad pridjde tak malo definovany...

Biologie (Mikuláš, 05.01.05 18:17)

Osobně jsem pro to, aby lektvary měly širší působnost než kouzla (o magické nerušení ani nemluvě - povolit jenom v případě, že účinek kouzla přímo odporuje účinkům lektavru), protože je klid na jejich přípravu a obvykle i klid na přečtení průvodky. Můžeš si dovolit mnohem složitější pole působnosti než u kouzel, která se obyvkle dělají tak, aby byla jednoduchá a průhledná.
Viděl bych to tak, že kouzelník je z podstaty víc mystik a zkoumá a ovládá životní sílu, esenci a podobně a alychmista má naopak spíš chemicko-biologický přístup a věci řeší přes různé destiláty, sloučeniny a biologicko-chemické reakce.

<< novější reakce           starší reakce >>
... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu