Diskuse
Hledání

Nepřihlášený uživatel

Diskuze:Pravidla pro Alchymistu 

Jméno: e-mail:
Nadpis příspěvku:
Vlastní text:Používat HTML?


Re: Lami (Necron, 09.01.05 12:13)

Hrál jsem podle tvých pravidel na Berušce. Byla pěkná, ale tady to je úplně jiný případ: a)pravidla jsou dělaná primárně pro tažení, b) snažím se je dělat naprosto "blbuvzdorná" - tedy aby podle nich moh hrát teoreticky každý (cílem je aby mohla vyjít komerčně, což zatím vypadá poměrně nadějně). Při tažení nebudou mít hráči čas hledat v knihovnách. Hrál jsem alchymistu na tažení a fakt mi přišlo těžký pořád se hrabat v pravidlech a něco zjišťovat, když to pak ještě musím uklohnit. Radši bych opravdu viděl pravidla co nejjednodušší a pokud možno většinu věcí řešit roleplayingem (přímý postup výroby, způsob destilace atd.).
Alchymista neumí jenom vyrábět lektvary - to umí jedna jeho specializace. Druhá dokáže vyrábět magické předměty, u kterých není s pravidly problém. Navíc každý alchymista dokáže transmutovat kovy a má ještě několik užitečných dovedností.
To získávání surovin podle fáborků se mi taky nelíbí. Asi to dopadne tak jak říkal Radost - alchymista bude omezen pouze tím, kolik toho za chod bude moci vyrobit a magů bude mít jakoby vždycky dost. Chtělo by to ale aby musel získávat i přesné suroviny - upíří zuby, dračí krev atd. Ale když je sežene, tak to bude spíš nějaký bonus. Pokud je nenajde, tak je jednoduše vysubstituuje. Ale ten mechanizmuz získávání mi pořád není jasný. Nechat dlouhatánský seznam nestvůr a co se z nich dá získat?
Definování lektvaru bych viděl jako prioritu. Asi to nemá význam pro většinu lidí, ale já jsem strašnej systematik :) Všechny povolání a školy magie mám taky přísně definovaný.
Omezení počtu lektvarů (a artefaktů), které může alchymista za chod vyrobit je nutnost. Dokud jsem to nezavedl, tak se děly strašný věci. Hlavně na světech. Třeba můj bratr běhal na Pravdě s magickým mečem, botami, zbrojí, hůlkou, amuletem, štítem a tunou lektvarů a dokázal vyřídit úplně všechno :)
Ty klíčové suroviny, to by asi mohla být právě ta jediná věc, kterou musí alchymista opravdu získávat. Že běžných má jakoby dostatek (a jejich získávání předvádí roleplayingem), ale klíčové musí hledat. Když neneajde, tak nějaký postih.
V podstatě moje první pravidla na alchymistu byla okopírovaná tvoje pravidla :) Sice jiné ingredience a navíc výroba artefaktů, ale systém stejný. Jestli bys mi je moh poslat, byl bych rád.

... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu