Diskuse
Hledání

Nepřihlášený uživatel

Diskuze:Počítačová hra jako nedílná součást informační společnosti 

Jméno: e-mail:
Nadpis příspěvku:
Vlastní text:Používat HTML?


Re: Porovnání počítačových her mezi sebou (Necron, 11.01.05 15:10)

Jsem laik, tak mi promiňte, že budu používat termíny, kterým úplně nerozumím :)

Kdybych měl porovnávat dvě počítačové hry, tak bych asi použil tyto kritéria:
hratelnost Jako míru snadnosti ovládání, přehlednosti, obtížnosti. Přijde mi, že hratelnost vůbec nesouvisí s interaktivitou a imerzí. Jistě tam nějaká korelace je - špatně hratelná hra mi zkazí zážitek ze hry, ale ty pojmy mi přijdou jiné.
estetičnost Tedy v mém chápání grafiku. Rozhodně bych ji nepodceňoval, počítačovou hru hodně hodnotím podle toho, jak vypadá.
reálnost Hra je pro mě tím lepší, čím jsou herní efekty reálnější (platí zejména pro stolní RPG, ale pro všechny počítačové hry také).
interaktivita Tu bych tady viděl jako míru míru komunikace herních "subjektů" (třeba postav, nestvůr ) s hráčem. Třeba v novějších startegiích vidím dole mrňavé panáčky, ale v okně mám detailní pohled na obličej jednotky, který se ideálně hýbe, mluví v podstatě mluví na mě, jako kdybych byl nějaký velitel. Takže třeba Warcraft II má daleko lepší interaktivitu než Homeworld II, protože v něm jen suchý hlas oznamuje: "Group 1 under enemy fire."
A ještě nějaká vlastnost udávající zajímavost příběhu, prostředí ve kterém se herní subjekty nacházejí tad. Jestli jsem to dobře pochopil, tak by to mohlo souviset s tou vaší "imerzí" :)

... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu