Diskuse
Hledání

Nepřihlášený uživatel

Diskuze:Počítačová hra jako nedílná součást informační společnosti 

Jméno: e-mail:
Nadpis příspěvku:
Vlastní text:Používat HTML?


(Engeor, 07.01.05 08:55)

Já abych pravdu řekl, tak jsem nikde neviděl definici hratelnosti, se kterou bych mohl stoprocentně souhlasit. To co jsi napsal mi zní spíš jako opis než jako definice. Něco jako neúplný seznam vnějších znaků hratelnosti. Hratelnost je výsostným znakem hry. Žádná jiná forma umění ji nemá. Imerze a interaktivita jiného druhu je vlastní třeba i tomu divadlu, ale o hratelnost se nejedná.

Jinak po přečtení anotace jsem nabyl dojmu, že chápeš interface více abstraktně, tak proto jsem začal s hratelností. Samozřejmě pokud ti jde o taková konkrétna jako je myš, tak asi není nutné se tím zabývat.

Nedaří se mi vymyslet, co ovlivnily hry a naopak. Tedy jistě, že neherní a herní programy, stejně jako počítačové hry a zařízení a postupy mimo informační svět mají spoustu společných znaků, ale nějak se nemůžu rozhodnout co bylo dřív.

Kromě toho zmiňovaného joysticku (letadlo -> hra -> mobily) je to třeba zobrazování informací o objektech přímo v prostředí (nadmořská výška stíhačky vs. počet životů bosse v diablu 2... ehm..) a tak.

ad divadlo:
Terry Pratchett by asi odpověděl, že divadlo bez diváka je pořád divadlo, akorát špatný divadlo, když na něj nikdo nepřišel a nebo tady někdo hrubě podcenil marketing.

A mě osobně přide, že se tu míchají pojmy definice a naplnění smyslu. I když jsem tomu co jste napsali Mikuláš i ty rozuměl velmi dobře, asi z vypěstovaného odporu k přeintelektualizovávání jednoduchých pojmů bych řekl, že divadlo je divadlo i bez diváka, akorád je to naprd. Jediný rozdíl mezi divadlem a filmem je v tom, že ten celuloid to prostě nesere, když na něj nikdo nepřijde. Definice se to netkne, to pouze smyslu ano.

... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu