Diskuse
Hledání

Nepřihlášený uživatel

Diskuze:Kritika her na hrdiny 

Jméno: e-mail:
Nadpis příspěvku:
Vlastní text:Používat HTML?


Re: Re: Boldrick (Boldrick, 05.02.05 20:50)

Je fakt, že u většiny systémů to s těmi historicky šílenými pravidly platí. Většina lidí se totiž vcelku zalekne, když si představí, že by museli překopávat veškerá, často už docela rozumně vyladěná, čísla. Musím říct, že i já dělám takové změny nerad - v Mundusu jsme taková radikální překopání měli tři a doufám, že teď už je to v pohodě.
Co se rozsahů týče, tak je to sice omezující, ale docela nutné. Když totiž nemáš omezené rozsahy, musel bys pořád měnit i "generátor náhodnosti". To samozřejmě jde na počítači, ale u kostek už moc ne. Řádové rozdíly řešíme právě rozdílem velikostí soupeřů (tedy ono by to šlo aplikovat třeba i na mentální kapacitu, magii... ale v praxi to je nejvíc potřeba v soubojích). Drak člověka díky své velikosti slupne jak malinu a člověk mu zase houby udělá, protože drak má brutální nezranitelnost a pancíř... leda, že by měl hodně kouzelnou zbraň nebo třeba mocná kouzla (i když sejmout draka kouzly by asi chtělo nějakého mega mága ;) ). Teď mne napadá, že to násobení poškození většího soupeře proti výrazně menšímu by se mohlo aplikovat i jako snížení poškození menšího proti většímu, ale to už by bylo dost složité a vlastně i nepotřebné, neb velikost už je výrazně zakalkulovaná do počtu bodů poškození.
Ano, "životy" u nás fungují hlavně kvůli určení postihů a toho, kdy postava spadne v bezvědomí k zemi. Ono je to i lepší z "herního" hlediska, neb to snižuje úmrtnost postav v jinak poměrně drsně nastaveném systému. I když pokud postavě nikdo nepomůže, tak samozřejmě zhebne :).
DRD+ jsem neviděl. Je to někde na webu? ;) Ale pokud mají systémově rozdílná pravidla pro různá povolání, tak je to vcelku problém :(. Podle mne je první věc u tvorby pravidel udělat systém tak, aby se dal aplikovat na cokoliv.

... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu