Diskuse
Hledání

Nepřihlášený uživatel

Diskuze:Kritika her na hrdiny 

Jméno: e-mail:
Nadpis příspěvku:
Vlastní text:Používat HTML?


Re: Boldrick (Necron, 04.02.05 17:19)

Šílená pravidla vznikají prostě historicky. Někoho na prvopočátku něco napadne a pak se to používá už pořád. A nikdo nemá odvahu stávající systém změnit. Hra je úspěšná, chytí se toho ostatní hry a je to. Radost mi vyprávěl o tom, jak vznikly dungeony a to je přesně ten případ :)

Zvolení rozsahů je dost omezující. Teoreticky by rozsahy měly být neomezené, ale ty funkce by měly být voleny tak, aby v podstatě nešly překročit. Ideální je definovat průměrnou hodnotu a volatilitu. Ovšem jde to zjednodušit na striktní konstatování - člověk síla 3 - 10 atd., proč ne.
Je však dost podstatné uvědomit si řádové rozdíly. Třeba člověk nikdy a prostě nikdy nemůže být silný jako drak. A ani jako medvěd. Zatímco člověk unese metrák, drak unese několik tun. Je tedy i naprosto nereálné, aby člověk draka zabil. Je to stejně možné, jako kdyby člověka zabila krysa. Zabít draka jde jen pomocí magie nebo nadpřirozených schopností nebo nějakou fintou (skočím za krk, bodnu oštěp mezi dvě šupiny...).

Lineární tvar rozložení pravděpodobnosti u hodů mi skutečně moc nevadí. Jak jsem již psal, u boje, jako nejčastější testované činnosti, je ta křivka skutečně velmi plochá. I mizerný šermíř může mít štěstí a využít toho, že protivník uklouzne po banánu. Ale pochopitelně lehké "zgaussování" není na škodu. Nejhorší je, když se to přežene, jako v DrD+. Zde se hází 2k6. Soupeř hází 2k6. Oba tyto hody mají tvar normálního rozdělení a jejich rozdíl má rozdělení s tak velkou špičatostí, že 0 nastává téměř vždy. Takže v DrD+ když umíte bojovat o dva lépe než protivník, tak jste vyhráli. Není třeba hledět na počet životů, zbroje, zbraně atd. Prostě dvojkový rozdíl na vítězství stačí.

Životy máte vymyšleny pěkně. Hlavní věc je, že životy by neměly sloužit jako číslo, jehož když se dosáhne, tak postava zemře, ale kvůli postihům. V naší hře se životy přímo nazývají odolnost - odolává se tímto atibutem. Odolnost vychází z mnoha faktorů, z nichž nejdůležitější je hustota. Takže největší odolnost mají golemové a tak. Závisí pochopitelně také na velikosti.

Mimochodem, to DrD+ je docela vědecky pojato. Většinu věcí, které jsem RPG hrám v tomto článku vytknul se tvůrcům podařilo eliminovat. Má však jednu zásadní chybu - je strašně složité. Pravidla jsou plná vzorců, tabulek atd. Navíc je každá příručka udělaná jiným systémem. Tedy když přečtu jednu a začnu číst jinou, tak musím pochopit úplně nový systém, úplně jiný přístup k učení se dovednostem atp.

... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu