Diskuse
Hledání

Nepřihlášený uživatel

Diskuze:Kritika her na hrdiny 

Jméno: e-mail:
Nadpis příspěvku:
Vlastní text:Používat HTML?


Kritika ke kritice (Markus, 29.04.06 14:38)

Uvedl jsi:
a) Averze by tu byla. Prostě zklamání nad tím, že neexistuje dobře udělaná RPG. Pochopitelně možná je, ale nevím o ní a není masově rozšířená.
b) Mluvil jsem v podstatě výhradně o DrD+ a DnD (nebo obecně D20 systémech). Pochopitelně, že některé body neplatí na všechno.

Zajímalo by mě, jak můžeš tvrdit, že neexistujě žádné dobře udělené RPG, když mluvíš jenom o DrD a DnD. Já znám spoustu výborně udělaných RPG!

V první řadě je třeba si uvědomit, že ne každé RPG má za potřebu simulovat realitu. Jak vůbec můžeš tvrdit, že "matematika" v RPG je špatná? Proč? Protože není realitická? No a co! Vždyť tohle je hra.

Vezmi si takové šachy. Geniální taktická hra, s realitou nemá vůbec nic společného, ale hraje se výborně. Hra, dokonce ani RPG, nemusí být reálné.

Tvůj článek je zajímavý, ale krizituješ svět z pohledu člověka, který chce od RPG především realismus. Neuvědomuješ si, že většině hráčů nejde o realismus, ale čistě o zábavu. A třeba i nadsázku. Kritizuješ systémy, které nesimulují realitu a nikdy se o to ani nepokoušely,a vytýkáš jim, že nejsou reálné?!? To je jako kdybys kritizoval psa za to, že není kočkou, a kočku za to, že není psem!

Ale abych trochu ubral...

Zjisti si něco o GURPS. Je to víceméně realistický systém, mohl by se ti líbit.

Potom existuje spousta klasických "dobrodružných" systémů typu DnD, WoD, DrD, Shadowrun, atd... které se NEHRAJÍ na realismus

Dále jsou tzv. "příběhové" systémy, které se na matematiku zvysoka vykašlaly a nepoužívají skoro žádná čísla, vzorečky a statistiky. Např. Window a FATE.

A pak je vznikající kategorie "vyprávěcích" systémů, kde postavy už ani nemají klasické vlastnosti/dovednosti, neexistují žádná pravidla pro boj/běh/lezení/padání, atd... a celý systém je jedna velká abstrakce, která má pravidla např. pro střihání scén, předávání vyprávěcích pravomocí, strach, psychycké problémy, emoce, atp...
Např. na www.rpg.net si můžeš najít něco o "Dogs in the Vineyard", "My life with master", "Bachanal", atakdále.

Všechno jsou to různé kategorie her, všechny jsou úžasně provedené, všechny slouží jinému cíly, a jenom JEDNA z nich se snaží být realistická. Každý ať si hraje to, co se mu líbí. Jak vidíš, realismus není jediným cílem RPG, dokonce bych řekl, že je to cíl menšinový.

Toliko k tvé výtce.

... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu