Diskuse
Hledání

Nepřihlášený uživatel

Diskuze:Pravda 2003 - kritika 

Jméno: e-mail:
Nadpis příspěvku:
Vlastní text:Používat HTML?


Reakce od hrace (Zappo, 20.09.03 01:51)

Zdravim, Plaminek me upozornil na tuhle debatu a pozadal me o nazor z meho pohledu, z pohledu hrace.
Predem upozornuji, ze to asi bude z pohledu hrace, kteremu se Pravda libila nejmene ze zucastnenych(ma to i vyhodu, ze tezko se doctete neco horsiho:) ).
Ano, Pravda se mi nelibila, zkusim v bodech napsat proc:
1)Jel jsem na pravdu s velkym ocekavanim, Pravda MA vybornou povest hry se skvelou atmosferou, s vytecnym pribehem atd. Necekal jsem svet, byl jsem prirpaven na to, ze to bude tazeni a skryte jsem doufal, ze treba nebude uuuplne nalinkovane, ze bude zajimave. Cili ocekavani, to byla jednoznacne moje chyba.
2)Preci jen se psalo, ze Pravda je svet, kde se hraje nejaky charakter, dal jsem si tu praci a stvoril jsem charakter s minulosti a s motivaci, ktery vychazel z vyssiho povolani Lovvce carodeju, ktery visel na strankach. Psychologicky slo spis o zapornou postavu primitiva, s touhou po pomste atd. To jak jsem na Pravde zjistil nebylo vhodne, Pravda je koncipovana pro charaktery typu Draci doupe v rozsahu presvedceni zakonne az zmatene dobro:( Opet moje chyba, nestrefil jsem se s pojetim hry a sve postavy.
3)Hodne mi vadila prilisna lineranost nejen pribehu, ale i prubehu jednotlivych konkretnich setkani, bylo starsne videt "toto je CP urcene k mluveni tak dlouho dokud vas neposle NA QUEST", pripadne "toto je zle CP, ktere musite zabit". Chybelo v typech setkani prekvapeni, vse bylo strasne cerne ci bile, nebylo treba o cem premyslet. Pokud to bylo kecaci CP stacilo tam necaht nekoho mluvit dost dlouho, bez ohledu na to, co rikal, CP vyklopilo info dle scenare a poslalo nas dal. Kohoutek a slepicka, ale takovy, ze se to ani nesnazil maskovat, nedarilo se ani predstirat iluzi, ze mame sanci cokoliv ovlivnit. Chybelo riziko-kdyz bylo bojove setkani, bylo az prilis dobre videt, kdy maji CP prikaz umrit, ze nesmi vybit vse atd. Z toho plynulo, ze opravdu v te hre chybely vyzvy-vyzvy premoci smrtelne nebezpecneho protivnika, navliknout to tak, aby jsme vymamili info od nekoho, kdo enchce rict. Vse bylo prilis jasne, ciste a zretelne nalinkovane. O tom, ze kecaci CP byla znacne nesmrtelna jen proto, ze nebyla urcena k boji, ale ke kecani, to uz je dalsi kapitola-hraci v podstate NEMELI MOZNOST JAK SI TO ZKAZIT!
4)Interakce mezi druzinkama. Na pocatku jsme byli jedina banda bez bilych pasek, bylo nam to trapny. Jeste trapnejsi ale bylo jednani nekterych, kteri bilou pasku vnimali jako pocit nadrazenosti a kdyz s nima clovek jednal z pozice sily(obklicili jsme jednoho chudaka, vedeli jsme, ze dle pravidel mu nic nemuzeme, ale chteli jsme si ZAHRAT to prepadeni a vydirani atd.) tak jen suse ukazali pasku a sli:( To ale nebyl az takovy problem, problemem se pasky stavaly ve chvili, kdy nekdo s paskou zcizil cizi druzince neco duleziteho(treba kus Vzoru)-co s nim? Zpatky to uz nedostanes, nikdy, tohle byla treba vec, ktera hodne vadila. Abych jen nekritizoval, mozna by pomohlo, kdyby skupiny s bilym paskem byly se VSEMA ostatnima inertni-nemohli by NIJAK komunikovat, byli by ve svem vlastnim svete a jen skupinky BEZ pasek by spolu mohli interagovat treba i alespon slovne(kdyz nas kuprikladu jedna opaskovana skupina vybavila falesnou informaci, na ktere jsme malem zhebli-co s nima? Nic:( )

To byly tak asi hlavni veci, ktere se mi na Pravde nelibily-primocara linie, nemoznost COKOLIV ovlivnit at uz v dobrem nebo ve zlem, nutnost delat jen to, co "se ma" delat, plus paskovani bilou-nemyslim, ze by se hra nejak vyrazne zvrhla, kdyby paskovani nebylo-ne ve chvili, kdy vsechny postavy zacinaly na stejne urovni. Ale to uz je asi uplne jina diskuse.

A abych jen nekritizoval, MOC se mi libily nektera setkani, obzvlaste prezentovana Boldrickem, Xirkanem, Mravoukem, Lopem a vuebc temi, kteri hrali male epizodni role, ktere byly v podstate k nicemu(aspon me tak prisly:) ), nikoho do ncieho netlacily a byly ZABAVNE! Opila panda, dealovani koky(a z toho vznikly cily drogovy ruch po cele Pravde), krabi, fenomenalni straze v palaci, ci skreti a salamandri(boldrick s Xirkanem byli skveli), zmateny sluha, Vlckuv sef zoldaku a dalsi tohoto typu-to byly setkani, ktere jsem si uzil, protoze mely stavu a byly zajimave. Coz se pro me bohuzel o vetsine setkani rict nedalo....

Tolik ma kritika od "vseobecne neoblibeneho hrace mezi orgy" (dekuji Gendrim, bylo to uzasne mile-nenapadlo te treba, ze na ty CP HRANA orgy jsem hruby a neprijemny proto, ze mam takovou postavu? Ze jsem treba proste nehral DOBROdruha? Protoze ja osobne si vybavuju jen minimum situaci, kdy bych s nekym z orgu jednal jako s orgem-ja s nima vzdy jednal jako postava s postavou. Ale to byla jen takova mala osobni, doufam, ze pokud tu nekdo bude reagovat, tak na vecne argumenty k Pravde, psane nahore)

PS: Myslim, ze vybornym napadem jsou ty Cechy, prvni den, kdyz se delaly "prijimacky", kdy probihalo seznamovani s clenama nasi Gildy, kdy doslo k prnvimu konfliktu mezi mnou a valecniky(Zdenale, nebylo to,opet, nic osobniho, docela jsem se tesil, ze v te hre pro me bude jeste neco navic, spor s cechem vlaecniku. Ale to jsem jeste veril tomu, ze je pravda alespon skorosvet.), ten prvni den jsem si uzil a pri skladani zkousek mi na pravde poprve a naposled busilo srdce(t pri bonusove zkousce) a mel jsem pocit, ze o neco jde....

... pokud jste dočetli až sem, tak máte u Ferdy červený puntík
Zprávy z golfu