Hledání
Archiv
Další články z rubriky
Kontakt

Pravda 2003 - kritika

Už je zase pryč. Skončila naše největší akce, kterou každoročně koncem prázdnin pořádáme. Jsme zase o Pravdu chytřejší a já jsem jeden z pamětníků, který ji organizoval pokaždé od jejího vzniku. Každým rokem si říkám, že už to dělat nebudu. Pokaždé srovnávám, co bylo lepší a co už jsme použili, ale na rovinu můžu říct, že se mi všechny ty akce slévají a tak mám pocit, že Pravdy byly dohromady tak maximálně čtyři. Doufám, že moc lidí touhle úvahou neurazím, ale chtěl bych své názory dát nahlas najevo.

Každá Pravda je těžká. Každoročně musím říct se zlepšuje příprava před akcí, questy pro hráče jsou mnohem delší a propracovanější. Většina zkušenějších hráčů se stává organizátory a vytváří se tak úžasný potenciál, který je ochoten obětovat své pohodlí a dát hráčům, co nejvíce. Přesto mám ale pocit, že Pravda začíná být trochu vyčichlá. Odpusťte mi ten výraz, ale přesto, že příprava byla výborná, měli jsme spoustu materiálu, pyrotechniky, zkušeností - přesto Pravdě letos něco opět chybělo. A podle mě to byla atmosféra, která někde zmizela. Míval jsem pocit, že Pravda žije. Hraje se na ní, lidi se baví, přes den si hrají, večer si užívají, hraje kytara atd. Letos bylo vše odměřenější, klidnější a večerku porušovali jen neposední organizátoři. Velký díl toho určitě souvisel s tím, že hrálo jen velmi málo zkušených hráčů a málokterý prvohráči pochopili, jak si mohou Pravdu užít a opravdu si hrát.

Tentokrát se opět hodně hra zaměřovala na prožitky hráčů a na jejich zájmy založené na loňské anketě. Na hráče se tak kladou podle mě nižší požadavky a organizátoři se jim snaží vyjít ve všem vstříc. Mám radši trochu soutěživosti, respektu, aktivity a možná i strachu.

Konkrétní věci, které mi vadily

Časové skluzy

Bylo krásně vidět, že každý další den víc a víc laagoval. Hra začínala později a končilo se v noci. Rovněž se ukázalo, že co se nepřipraví doma, na místě se nestihne. Vše se pak posouvá, organizátoři mají méně času na relaxaci a jsou pak unavenější.

Noční questy

Myslím, že mít každou noc jeden je trochu moc. Když uvážím, že quest se o něco protáhne a i ráno mají být organizátoři milí a příjemní, jde to ztěžka. To nemluvím o tom, že je fajn když zbude i chvilka na to vínečko a užší debatní kroužek. Osobně bych rovněž ocenil, aby tato část hry byla "za odměnu". Tedy ne pro každého, ale pro menší skupinu, která si to zaslouží. Bude se nám to lépe organizovat a hráči si to mohou více užít a k tomu mohou mít pocit odměny za dobré hraní.

Nevyžití potenciálu

Tento rok se sešel jeden z největších organizátorských potenciálů, co jsme kdy měli. Tito lidé přijeli s tím, že maximálně pomůžou i za cenu ztráty části svého pohodlí. A já mám pocit, že ten potenciál nebyl využit. Byly chvíle, kdy se dlouho čekalo až někdo rozhodnul, lidé nevěděli co dělat či kam mají jít. Chybělo v tom trochu toho přísnějšího řízení, které je podle mě efektivnější než dobrovolnost. Lidé se dají poprosit, dají se požádat, dá se jim nařídit, ale je potřeba na ně myslet a řídit je.

Ukončení hry

Jak říkal klasik, něco začíná, něco končí. Velká škoda, že nám tentokrát nevyšel čas na to se rozloučit. Pocit sounáležitosti se musí budovat a tohle byla věc, která mě hodně mrzela. Je fajn se sejít, zamávat všem těm, co jsme posekali ruce, usmát se na ty, které jsme zasolili atd. Jinak lidi po ránu zmizí a zapomenou…

Cechy a válečníci:

Před Pravdou jsme se pokoušeli se Zdenálem prosadit Cechy. Měli jsme s nimi ze svých her dobré zkušenosti a chtěli jsme je mít na i Pravdě. Připouštím, že po dvou dnech jsem musel uznat, že zde své místo nemají a že plány věnovat se jim ve volné chvíli je nemožné. To, že nám hráči předváděli DVOJČE v úplně nové variantě, jak se hlásí FATÁLNÍ útok taky nikdo nevěděl, že NONARM obouručky by měl vypadat jinak a že štít 80cm je neúnosný, je už jen námětem pro další úpravu pravidel.

Fotogalerie

Co příště

Jaká bude další Pravda? Nevím, už o téhle se rozhodovalo, zda vůbec bude, a tak přemýšlet nad další je asi předčasné. Organizačně ji už zvládáme, ale chce to nějak pohnout s tou atmosférou. Když Pravda nežije, hráči si hru plně neužívají. Když si hráči nehrají, ani organizátoři si to neužijí a stává se z toho otročina.
Ač jsem tu hodně kritický, mám z Pravdy spoustu hezkých zážitků na které budu dlouho rád vzpomínat. Hráči několikrát předvedli zázraky a předposlední noc byla úžasná. Díky.

Lopo

Dřevárny | datum07.09.03 | 3934x | Poslat e-mailem